En söndag

Ooookej, vad händer här då?
 
Skolan rullar vidare, hade två dagar i Luleå i veckan. Ellens första långa dag på föris i fredags, mellan 7-15.30. Jag kan säga att det var en trött tjej jag hämtade som somnade i bilen hem och fick sig en sen eftermiddagslur innan vi fick middagsfrämmande. Helgen lider nu mot sitt slut och imorgon ska jag sätta mig och läsa mellan 9-14 medan barnet leker på labyrinten. Sedan måste vi handla handskar och fleecekläder. Imorgon får hon gå med något halvdant sen i våras som är på snäppet för litet. Och ett par fleecevantar. Inte optimalt i sanden kanske... Men det har ju varit så skönt och vi har skjutit på det för länge så imorgon när jag ser att det ska bli 7 grader har hon helt plötsligt inga. Japp så är det när man inte tar tag i saker och tror att saker sker av sig själv. Det gör det fortfarande inte...
 
Också måste vi handla. Kylskåpet gapar tomt medan frysen är full och ändå finns det ingenting där?! Antingen dåligt packat eller så är jag kräsen. Säkert både och.
 
Ellen är så duktig nu... Hon förstår vad man säger, jag kan be henne hämta overallen och skorna eller be henne sätta sig på stolen för nu är det mat. Eller om jag säger att vi ska borsta tänderna tultar hon iväg till toaletten. Häftigt! Sen så kan hon rörelserna till imsevimsespindel och blir lika förtjust varje gång vi sjunger. Somnar själv när vi lägger ner henne i vagnen, utan gung. Både på dagen och kvällen. Fantastiskt! Visste att den dagen skulle komma, utan "metoder" eller annat. YES! Trodde dock det skulle ta lite längre tid, men ingen är lyckligare än jag. 
 
 

Finbesök idag och Marie är SÅHÄR rolig tycker Ellen :)
 
Brallorna på huvudet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0