Hej bloggen

Idag är det måndag och start på en ny vecka. Jag hade tänkt ta tag i det här igen, så jädra jobbigt är det ju faktiskt inte. 
Måndagkväll och jag är helt färdig. Hade jag trott att jag skulle somna skulle jag ta grisen och gå upp och lägga mig. Men jag är rätt säker på att jag inte gör det, utan istället ligger och vrider mig till elva. Så jag skiter i det och försöker göra något vettigt istället. Just nu är vi ute på praktik i skolan och jag är i hemsjukvården. Riktigt kul. Nästa vecka är jag på hälsocentralen och min placering är i Hortlax. Jag borde kunna lokalerna med andra ord.. Nej då det blir bra. Nära och bra. Och trevliga människor.
 
Annars har Ellen blivit ett år och fyra månader och har en jäkla vilja. Intresse av att prata saknar hon däremot. Men kul är hon. Gud vad man kan skratta åt henne under loppet av en dag, helt fantastiskt! Det som är trist däremot är att hon är på förskolan måndag till torsdag mellan 8-halv 4 (cirka). Vilket gör att hon är trött på kvällarna. Somnar strax efter sju, så så jäkla mycket tid har vi inte på kvällarna tillsammans. Det känns faktiskt rätt tufft. Tur hon trivs där, men hur bra hon än trivs har vi ändå lika lite tid ihop så det är trist ändå. Tur vi har tre dagar i veckan ihop då! I helgen har vi dessutom haft världens finaste främmande som bestod av mina gamla klassisar. Soffhäng, spel, god mat, gott snacks, norrsken och varm choklad på altan har helgen bestått av. Och naturligtvis bus och lek med Ellen. 
 
Nej, nu ska jag skriva lite om etiska dilemman. 
 
Ellis tokchillar hos mamma & classe
 
I ett hus i skogens slut...
 

Kommentarer
Postat av: louise

Åh saknar er!!! Stor kram

2013-11-25 @ 18:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0