Våran söndag

Idag har vi minsann haft full rulle. mamma sov här inatt så i förmiddags tog hon Ellen så pluggade jag lite. Sen la jag ut Ellen för vila och efter en timma tänkte jag passa på att fara ut och jogga med henne. Det har jag inte gjort på hela vintern så nu när sugen inföll var det dags att passa på. Gick ut och tänkte ta den (trodde jag) sovande bebisen, men hon ligger vaken och bara smajlar åt mig. Det är andra gången jag "upptäcker henne". Hon gillar tydligen att ligga och fundera själv en stund där ute innan hon ropar på mig. Eller kanske bara ibland. Hur som, det gick bara fint och Ellen roade sig själv i vagnen runt kälen.
Så in och duscha för att åka in till stan, tog en prommis med Marie, men då sa Ellen ifrån. Nej, hon ville inte ligga i vagnen nå mer så då fick hon komma upp. Så jag bar henne sista biten. Stackarn var utan vantar och hade isfingar när vi kom in på coop. Men inte ett endaste gnäll om det, utan hon var glad i famnen.
Sen vidare till Öset där det bjussades på 3-rätters middag. Så gott, jag är helt mätt och belåten. Grisen sover nu i sängen och nu ska böckerna upp ett par timmar innan jag lägger mig. Ellen vaknar sex nuförtiden så jag lägger mig tio för att orka med allt som ska hinnas under dagen. 
 
Sammanfattning kan göras till en väldigt bra dag.
 
Just ja, det är sista dagen jag är 24 med, imorgon är jag minsann 25!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0