Massa olika

Nu sitter jag o Ellen här vid köksbordet och tittar på varandra. I em ska vi åka iväg till min pappa och sova där inatt. Jag ska nämligen på examination imorgon tidigt på morgonen så ska Ellen och pappa leka under tiden. 
Nu är det mindre än en vecka kvar innan denna kurs är över!! Jag längtar...
 
Sen så har jag fått ett nytt jobb i sommar. Ska vara på VC i Hortlax istället för hemtjäsnten i hmark. Var velat fram och tillbaka, när man redan har tackat ja och folk räknar med en är det inte så bara att säga nej, förresten... Men fick denna chans av min BVC-sköterska, och kunde bara inte tacka nej. Det är ju på en vårdcentral jag vill jobba sen när jag är färdig SSK. Och i Hortlax dessutom, det kan ju inte bli bättre! Nej, nu känns det helbra. När det är bestämt.
 
Annars har Alf varit duktig och klinkrat lilla hallen här ehmma och det blev hur snyggt som helst! Alf har stått för den mesta av omsorgen av bebisen nu när han varit hemma, så Ellen börjar nästan tycka om honom mer än mig... Uuh så trist för mig!! Jag är ju inte i närheten av lika skoj som honom. Nåja, tur vi är själva nu en vecka ;) Hahaha.

Just ja, igår var jag och Ellen och fotograferade henne och det gick hur bra som helst. Längtar till bilderna kommer!! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis till jobbet! Jag hade min primärvårdspraktik i Hortlax på mottagningen och det var riktigt bra, fast jag kanske hade lärt mig mer av en distriktssköterska ;) (eftersom vi hade den i T6 och sköterskorna på mottagningen sitter mest i telefon eller tar venösa prover).. Kan tänka mig att det är skönt med dagtid när man har barn också.
Nu när vi flyttat hem måste vi få till en dag då det passar att ses! Skicka ett sms till 0702825349 så jag får ditt nummer :) vad ska ni examinerad i? Lycka till iaf! Kram Lotta

Svar: Tack snälla du! Ja, det förstår jag. Men du vet jag som inte ens kan varken sitta i mottagning eller ta venösa prover är det ju värsta grejen ;) Den vidriga cellen examineras vi imorgon...
Ja ja ja! Det måste vi, smsar dig asap!
adnamaj.blogg.se

2013-03-21 @ 10:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0