Bra beslut

Alltså jag är så glad att jag valde att börja läsa nu i vår. Jag känner själv hur mycket bättre jag mår som människa när jag får något konkret att göra. Särskilt nu när bebisen är så liten och sover så mycket. Nu, tex, har hon sovit en timma och jag har fått massor gjort. Älskar att vara effektiv. När orken och tiden finns. Det värsta är att börja med något och sedan blir avbruten hela tiden. Därför är det svårt att börja med något när hon är vaken. Men när hon sover är det alldels ypperligt att sätta sig och vrålläsa. Passar verkligen mig. Att göra ingenting är kul en liten stund. Sen är det inte lika kul längre. Och som Alf säger så finns det ingen hushållssyssla som jag tycker är rolig - alla är jämnråkiga. Vilket gör att jag inte går omkring glad i hågen och städar, tvättar, lagar mat och bakar. Sen när Alf är hemma får jag åka iväg och plugga med klassisar eller på föreläsningar på LTU vilken också är hur kul som helst. Kul att åka iväg och prata om någonting annat och ännu roligare att komma hem till min familj och höra vad dom gjort under dagen. Mer ork och mer energi till allt på något sätt. 
 
På torsdag och fredag ska jag vara på fältstudier på sjukan vilket jag ser fram emot. Alf tar lilla grisen och kör upp till Arjeplog under den tiden så jag ser fram emot min första hela natt på typ 9 månader. Blir spännande att vara utan Ellen så länge, kommer nog gråta av saknad. Men då får jag göra bort en massa massa plugg och göra roliga saker. Ska bla på after work på fredag, vet inte sist jag var det. 
 
 
Ingen vidare smickrande bild på mig, men så här mysigt har vi varje kväll. Gumsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0