svammel och dravel

sitter hos pappa och väntar på grillad hamburgare. Alf har varit på jobbmöte om ett nytt spännande jobb och grisen sover efter mycket om och men ute i vagnen. själv är jag så trött så jag vet inte vad. En sån dag bara ni vet... Skolan börjar på måndag och förskolan för lilla Ellen likaså. Ett nytt liv för oss alla helt enkelt! Ska bli spännande, men just nu känns det lite skrämmande att lämna bort det dyraste vi har till främmande människor. Tänk om de inte bryr sig om henne utan låser in henne i skamvrån för att de inte gör som hon säger? Låtef henne gå med bajsiga blöjor och klär inte på henne mär de ska ut och leka? Tänk om de ALDRIG är ute och leker? Eller att hon får äta smulorna från alla andra på golvet till lunch eller blir utan mellis.
Hur ska jag veta?! Stackars lilla Ellis-pellis som måste gå på hemska förskolan när hennes föräldrar inte bryr sig om henne. Skämt åsido, förskolan är bland det bästa som finns i samhället, utan den skulle man ju inte kunna arbeta och ha barn samtidigt vilket skulle resultera i att man antigen blev utan barn eller utan jobb. Och det vill väl ingen?! Själv lä gtar jag till jag får börja jobba. 2, 5 år till i skolan känns som en oändlig evighet trots att jag förstår att jag kommer a
hinna arbeta mig less innan detta jordeliv är över.

ojoj vilket inlägg det blev. säkert hur tjorvigt som helst men skriver på mobilen så har begränsad möjlighet att läsa igenom hehe. Nu vankas hamburgare!







Mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Marie

Å spännande!! Blev det i bergsviken hon börjar?

Svar: Ja, det blir så till en början tills det blir någon plats ledig på Krokofanten. Så jag håller tummarna att det blir snart! :)
adnamaj.blogg.se

2013-08-30 @ 14:55:18
URL: http://marieanneli.blogspot.com
Postat av: elina

Sötaste Ellen :) när kan vi ses?

Svar: Snart hoppas jag! Jag ska se över mitt schema till veckan, vet att jag har föreläsning varje dag, men inte exakt tider.. Hör av mig, annars veckan där på :)
adnamaj.blogg.se

2013-08-31 @ 20:48:19
URL: http://eliinavestin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0