Mat.

Väntar på att systra mi skall anlända. Maten står klar och väntar på att ätas upp. Hoppas det blir gott. Är dålig på attt äta vegetarisk mat, så det är bra att det ibland förekommer på våra nya matlistor. Då blir det ju liksom av. Men sen ska man ju äta upp det också, det är ju ingen ide att bara laga för att sen kasta. Äh, ni fattar.

Till dessert sen då så har jag försökt mig på att göra en hallontårta med brownie-botten. Hur gott låter inte det?! Jag kan bjussa på en bild från hemsidan, min är inte riktigt klar än nämligen. Men den är absolut inte lika fin. Långt ifrån, för jag har då minsann inga färska hallon att garnera så fint med. Inte heller har jag någon sprits (eller vad det nu egentligen heter), så kan inte göra sådär fina gräddtoppar! Förhoppningsvis blir det lika gott ändå!

Annars blir det naturligtvis Sverige - Frankrike ikväll. Inte för att resultatet spelar så jättestor roll för mig, men kul att se ändå.




Alltså, va?! Seriöst, är det ens mänskligt att få det så fint....



Middag. Pasta m. bönor, spenat, tomat, fetost m.m. Alf äter inte vitlök (hemskt, jag vet), så han fick en egen tallrik med pasta. Hans smakar nog inte lika mycket, men det är ju hans eget val.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow, vilka rätter. Ha en underbar kväll.

2012-06-18 @ 19:07:05
Postat av: Anonym

Men gott!

2012-06-18 @ 20:19:01
URL: http://Eliinavestin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0